NGVA Europe

pondělí, 9. listopadu 2015

Scientists increase capacity of NGV fuel tanks

více » 
 

pondělí, 9. listopadu 2015

Audi and two French distributors of natural gas new members of NGVA Europe

více » 
 

NGVA Global

úterý, 12. prosince 2017

NEDO and Japanese Consortium Start CNG-NGV Demo Project in Indonesia

více » 
 

pondělí, 11. prosince 2017

LNG for World’s Largest Crane Vessel (SSCV) : OOS Zeelandia

více » 
 
NGVA - Zemní plyn a biometan v dopravěNovinkyFirmy objevily octavii na plyn. Zájem o ni se zdvo
 
 

Firmy objevily octavii na plyn. Zájem o ni se zdvojnásobil

 
IMG_0672

úterý, 25. listopadu 2014

Prodej aut na stlačený zemní plyn v Česku prudce roste. Výrazně i mezi firmami. Osobním vozům na CNG z produkce automobilek, jako je Fiat, Mercedes, Opel nebo Volkswagen, vyrostla v Česku nová konkurence.

Mladoboleslavská Škoda Auto přidala v červnu ke svému malému plynovému modelu Citigo manažerskou octavii a dnes počty prodaných a objednaných kusů Octavií G-TEC překonávají původní plány výrobce. Původně jich měla Škodovka vyrobit do konce roku 600, už nyní ale zájem převyšuje 990 aut. Hlásí se zejména velké firmy i státní instituce, pro jejichž flotily služebních vozů představuje stlačený zemní plyn znatelnou úsporu provozních nákladů.

„Pořídíme do konce roku od mladoboleslavské automobilky Škoda Auto 64 vozů Škoda Octavia G-Tec s pohonem na zemní plyn. Další stovku plynových Octavií nakoupí RWE v následujících dvou až třech letech v rámci průběžné obměny vozového parku,“ uvedl mluvčí RWE Martin Chalupský.

Po desítkách vozů nakupují octavie i další firmy a státní instituce. Například České radiokomunikace už provozují dvacet těchto aut, samotná Škoda Auto desítky, Státní úřad inspekce práce objednal 85 těchto vozů. Dvacet jich ještě letos pořídí strojírenský holding Vítkovice a následně stovku dalších.

„Octavie na CNG je zatím pro český trh ojedinělá. Jde o typické flotilové vozidlo. Dosud se u nás s tímto palivem prezentují spíše malá lacinější auta nebo dražší manažerské vozy na CNG, jako je mercedes či VW Passat,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda Asociace NGV, neziskové organizace na podporu a výzkum stlačeného zemního plynu v dopravě.

V závislosti na počtu ujetých kilometrů tak mohou firmy ušetřit statisíce. Největší vozový park aut se stlačeným zemním plynem má Česká pošta, která už provozuje na 700 vozů s pohonem CNG. Jde především o dodávky Fiat Ducato a vozy Fiat Doblo, pošta používá i desítky vozů Volkswagen Passat nebo nákladních Iveco Daily.

Na CNG v současné době jezdí u nás také 523 autobusů, během příštího roku jich má přibýt díky evropské dotaci pro Brno a města na severu Čech a Moravy dalších 300.

Na zemní plyn už jezdí i užitkové vozy, popeláři, ale i taxíky. V porovnání s celkovým počtem 4,7 milionu registrovaných automobilů v Česku jde stále jen o zlomek, ale zemní plyn se i tak stává stále viditelnějším konkurentem ropného plynu LPG i klasického benzinu a nafty, jejichž spotřeba postupně klesá.

Nevýhodou je sice rostoucí, ale jinak stále nízký počet plnicích stanic. V České republice jich je v provozu pouze kolem šedesáti, jejich počet však v současné době narůstá po desítkách. Nejnovější z nich vybudovaly a v prosinci otevřou strojírny Vítkovice právě v blízkosti Mladé Boleslavi – hned u zdroje českých manažerských plynových vozů.

Zdroj: Lidové noviny

 
 
 
Co je CNG? CNG je zkratka pro stlačený zemní plyn (compressed natural gas). více »