pondělí, 9. listopadu 2015
Audi and two French distributors of natural gas new members of NGVA Europe
více »Bezpečnost
Zcela jednoznačně platí: Vozidla na zemní plyn jsou stejně tak bezpečné, jako jakékoliv jiné auto. Především tlakové nádrže na CNG podléhajjí nejpřísnějším bezpečnostním předpisům a testům (např. tlakování na 600 bar, provozní tlak je přitom max. 250 bar) a patří mezi nejstabilnější a nejbezpečnější komponenty vozu. Navíc jsou umístěny tak, že nezasahují do zavazadlového prostoru.
V případě havárie jsou tlakové láhve odtlakovány prostřednictvím bezpečnostního ventilu a nemůže dojít k roztržení láhve výbuchem ani v případě požáru. Teplota vzplanutí u jednotlivých paliv hovoří take ve prospěch zemního plynu - je 650 st. C, zatímco u LPG je to 450 st. C a 250 - 340 st. C u nafty, resp. benzínu.
Této výhody CNG např. využívá hasičcský sbor ve Frankfurtu ve svých CNG vozidlech – mohou v případě zásahu přijet k požáru blíže, než tradiční vozy.
Oproti LPG je CNG lehčí než vzduch, v případě náhodného úniku plynu se tento odvětřá do atmosféry a je to tedy další výhoda bezpečnosti. U LPG plyn zůstává u země a vyvstává riziko následného výbuchu při zdroji vznícení.
Zdroj: www.cngplus.cz